Det rockar hos djurkliniken!

Helt underbart, jag trivs som fisken i vattnet på kliniken och har lärt mig så otroligt mkt på bara 4 dagar! Det är bättre än jag trodde! Alla är så trevliga och snälla, och jag får göra lite av varje trots att jag "bara" är praktikant.

Packa operationspaket, vilket har gjort att jag lärt mig alla konstiga namnen på instrument, autoklavera prylar, ge lite smått assistans och observera under operationer, klippa klor, ta hand om djuren efter operationer, hjälpa till vid röntgen osv osv.

Mest tumörer/fettknölar, kastreringar/steriliseringar och tandsten/borttagning av tänder är det som gäller, men ibland kommer det några udda fall också :)
För varje dag får jag göra lite mer/svårare uppgifter, och det känns kanon :)

Hoppas nu bara att det fortsätter såhär bra så ska jag leta reda på en distriktsveterinär och lära mig lite mer om häst och jordbruksdjur. Kanske Annika har tid som är uppe i Nässom?



Kommentera

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag ser den)

URL/Bloggadress:

Vad vill du säga?

Trackback
RSS 2.0